Fotograf: Zoe Que

​GRANT släpper “Hell Yes, I’m Betting On You - Kimchii Remix”

I augusti släppte GRANT sin internationellt hyllade singel Hell Yes, I’m Betting On You, hennes andra singel från kommande EP:n Vertigo som har release 15 oktober.

Idag släpps en remix av låten producerad av Stockholms-baserade artisten och DJ:n Kimchii. Han förvandlar originalet från hypnotisk pop till en dansant version som flirtar med french house-genren.

LYSSNA: https://GRANT.lnk.to/HellYesImBettingOnYouRemix

Kimchii berättar om samarbetet:

"Jag älskade GRANT's episka röst från första sekund, så jag visste direkt att jag skulle skapa någonting fett. Det kändes naturligt att ta låten i en mer dansant och klubbig riktning".

Internationell press omHell Yes, I’m Betting On You:

"Her latest, 'Hell Yes, I’m Betting On You’, is an eminently bopable dance floor hit in a similar vein to Robyn et al, and sees her put forward her own take on relationships.” - Dork Magazine (UK)

"GRANT is outstanding yet again on “Hell Yes, I’m Betting On You”, which swirls and pulses in a joyous throwback to the rave-filled days of the ’90s" - The Line of Best Fit (UK)

”Her latest release, ’Hell Yes, I’m Betting On You’, hears GRANT fuse aspects of this iconic era of pop with elements of house and UK garage music, crafting a hypnotic masterpiece.” - Ones To Watch (US)

Hell Yes, I’m Betting On You - Kimchii Remix släpps idag via Milkshake / Sony Music. Remixen är producerad av Kimchii och skriven av GRANT tillsammans med Martin Sjølie.

Mer om GRANT:
25-åriga Alma Caroline Cederlöf som GRANT egentligen heter gjorde ett starkt avtryck under 2018 med sin debutsingel Waterline och sitt kritikerrosade debutalbum In Bloom. Med sin fantastiska både urstarka och själfulla röst resulterade hennes sorgsna dramatiska pop i både P3 Guld- och Grammisnomineringar, "Framtidens Artist av P3", flertal turnéer - bland annat egen headlineturné och nordisk förbandsturné med Tove Styrke samt en hel del rosor i internationell press.

Mer om Kimchii:
Kimchii startade sin artistkarriär 2019 när han samarbetade med Rebecca & Fiona och gjorde en remix på duons låt One More Night. I början av 2020 släppte Kimchii sin debutsingel When You Feel The Time Is Right via franska skivbolaget Kitsuné Musique. Strax därefter signades han till Rebecca & Fionas label Big Romantic Music och släppte singeln Free Mind.

FÖLJ GRANT: SpotifyYoutubeInstagramFacebook