Fotograf: Angelina Bergenwall

​GRANT släpper andra singeln ’Hell Yes, I’m Betting On You’ från kommande EP ’Vertigo’

I maj gjorde GRANT en stark återkomst när hon släppte singeln Words', en låt om problematiken som uppstår i en vidareutvecklad relation. GRANT fortsätter nu med att släppa andra singeln 'Hell Yes, I’m Betting On You' tillsammans med musikvideo från hennes kommande EP 'Vertigo' som släpps i oktober.

Lyssna/kolla: GRANT.lnk.to/HellYesImBettingOnYou

Med 'Hell Yes, I’m Betting On You’ visar GRANT upp en ny sida soundmässigt. Här smälter hon samman hypnotisk pop med trip-hop rytmer - det är hint till hennes uppväxt med 90-talets alternativa artister som Tricky, Massive Attack och Björk samt en nyfunnen passion för UK garage och house musik.

GRANT avslöjar om låten:

"Jag försöker vara en pragmatisk romantiker. Jag tror inte på konceptet livslång kärlek, men jag tror definitivt att kärlek kan vara en livstid. Textmässigt i 'Hell Yes, I’m Betting On You', ville jag att ironi och ärlighet skulle hålla det perspektivet i dragkamp. Så om förra singeln ’Words' var mer direkt och som en konversation, så är den här låten mer av en intern kamp mellan cynism och hopp. Det var menat som ett skämt, men jag är egentligen dödsseriös."

Videon regisserades av Zoë Que och GRANT berättar:

"Jag älskade att göra den här videon med Zoë! Tanken var att skapa ett inre landskap med en backdrop som representerar möjligheterna och ett flytande golv som är både det okända och kan rama in tryggheten i att befinna sig i sitt eget huvud. Tillsammans med Lune (fantastiskt vän och artist) koreograferade vi en loop av rörelser som intensifieras tills jag bryter mig loss ifrån dom. Det var en frigörande upplevelse."

Regissör Zoë Que fortsätter:

”Denna video är den första av en tvådelad serie av en resa i självreflektion där vi kan hitta svaren om vi bara vågar leta… Jag hämtar mycket inspiration från GRANTs fascinerande uttryck, rörelser och vill fånga samma energi hon har live på scen även i videon."

25-åriga Alma Caroline Cederlöf som GRANT egentligen heter gjorde ett starkt avtryck under 2018 med sin debutsingel ’Waterline' och sitt kritikerrosade debutalbum 'In Bloom'. Med sin fantastiska både urstarka och själfulla röst resulterade hennes sorgsna dramatiska pop i både P3 Guld- och Grammisnomineringar, Framtidens Artist av P3, flertal turnéer - bland annat egen headlineturné och nordisk förbandsturné med Tove Styrke samt en hel del rosor i internationell press.

'Hell Yes, I’m Betting On You' släpps idag den 21 augusti med tillhörande musikvideo, regisserad av Zoë Que och koreograferad av svenska artisten Lune. Låten är producerad av norska producenten Martin Sjølie (Sigrid, Aurora) som även producerade singeln ’Words'.

FÖLJ GRANT: Spotify I Youtube I Instagram I Facebook