girl in red släpper singeln ”Too Much” från kommande albumet ”I’m Doing It Again Baby!” – release 12 april

Idag släpper den norska singer-songwriterstjärnan girl in red (Marie Ulven Ringheim) sin nya singel ”Too Much”. Låten handlar om precis vad titeln antyder – om att vara ”för mycket”.

“I’ve always been told I’m too much. Throughout my whole childhood and in my adult years. Getting shut down when I’m at my happiest or most excited made me feel self-conscious, alienated, and weird. It wasn’t until I encountered the same feeling in my relationships, that I realized how much it actually hurt me to never feel fully accepted for who I am. As well I think culturally people tend to be too cool to have fun or to show true excitement and emotions, and I’m so tired of that facade.”

Till nya singeln ”Too Much” släpps också en tillhörande musikvideo, regisserad av Fiona Jane Burgess och producerad av Smuggler.

Förutom nya singelsläppet presenterar även girl in red sitt kommande album, hennes andra album i ordningen. Fredagen den 12 april släpps ”I’m Doing It Again Baby!” via Columbia Records.

“I’m Doing It Again Baby!” - LÅTLISTA
1. I'm Back
2. DOING IT AGAIN BABY
3. Too Much
4. Phantom Pain
5. You Need Me Now?
6. A Night To Remember
7. Pick Me
8. Ugly Side
9. New Love
10. ★★★★★

girl in red spenderade en stor del av sitt 2023 som förband till Taylor Swift på Eras Tour och hon gjorde också ett gäng egna festivalspelningar.

Nu väntar äntligen en ny era, med ny musik för girl in red och alla hennes dedikerade och engagerade fans. Vi åker!

Följ girl in red:
TikTok