GAMMAL släpper debut-EP:n "Innan det tar slut"

GAMMAL släpper debut-EP:n "Innan det tar slut"

Det var i fjol som popduon GAMMAL debuterade med låten ”Blommor där du står” som snabbt blev en hit. Sedan dess har bandet haft ett riktigt succéår och hunnit spela på festival- och livescener landet runt, gjort sin tv-debut på allsång på skansen och hunnit bli klara för stora scenen på P3 Guld 2020. Sammanlagt har deras hittills fyra släppta låtar streamats över 27 miljoner gånger. Idag släpps deras första EP ”Innan det tar slut”.

Lyssna på "Innan det tar slut" här

"Vi är så stolta och glada att äntligen få släppa mer musik för er. Vi vill bjuda in er i vår värld och känna allting tillsammans. Vår värld är en värld fylld med ångest och kärlek, tårar och frihet. Det här är en EP för alla er som har älskat, gråtit, skrikit, sjungit. Spring nu, lev nu, säg det nu...Innan det tar slut." /GAMMAL

Popduon GAMMAL består av Peg Parnevik och Pontus Petersson. Peg är själv artist i eget namn vid sidan om GAMMAL och Pontus är sedan tidigare producent och låtskrivare. De hittade varandra i skrivandet under en turné förra året. Deras musik kännetecknas av poetiska textrader tillsammans med moderna poptoner. Sångerna låter oss följa med in i en värld mellan gammalt och ungt, fult och vackert, drömmar och ångest. Känslan av att vara ung och rädslan inför att bli GAMMAL.