Filtr Sleep släpper skräddarsytt meditationsljud på Spotify

Filtr Sleep släpper skräddarsytt meditationsljud på Spotify

Filtr Sleep lanserar idag meditationsljudet Ambient Meditation på Spotify, som är skapat särskilt för meditaion, avslappning, yoga eller sömn - ljudet passar nyfikna nybörjare, erfarna eller de som bara letar lugnande ljud. Ambient Meditation är tre timmar långt och utformat som både avslappning och vägledning. Det har en lugnande röst som på engelska guidar genom meditation och avslappning, och den sista timmen övergår rösten i lugn ambient musik.

Mindfulness, yoga och meditation har gått från att vara specialintressen till något som fler och fler upptäcker fördelarna med. I våra digitala och ständigt uppkopplade liv så efterfrågar vi allt mer att få koppla av och återhämta oss – att vara offline är oftast ett undantag. Meditation är en form av mental återhämtning som är ett viktigt redskap för att hitta inre harmoni, avslappning och välbefinnande. Det är ingen egenskap eller förmåga som vi föds med, alla kan lära sig denna tusenåriga teknik och Filtr Sleeps meditationsljud kan vara ett första steg till att hitta ett inre lugn.

Spellistetjänsten Filtr har spellistor för alla tillfällen - Filtr Sleep, som lanserades i höstas, har ljud och musik för sömn och avslappning. Förutom meditationsljudet Ambient Meditation finns även nio andra ljud för sömn, avslappning, power naps, bebisar som ska sova, meditation eller yoga. Ljuden är allt från vågskvalp, regnskurar till ett tryggt torktumlarsurr – alla ljud är inspelade på olika platser runtom i Sverige: Stockholms skärgård, Jämtlands skogar och vid havet i Öregrund, bland annat.

Lyssna på FIltr Sleep på Spotify här!
Lyssna på Ambient Meditation här!