Foto: Tobias Jonsson

Elov & Beny släpper “Rödvin & rosé” med Sofie Svensson & Dom Där – uppföljaren till monsterhiten “Bubbel på balkongen”

Succé-EPA-duon Elov & Beny med över 200 miljoner streams i sin katalog verkar inte vilja sakta ner farten. Nu släpper duon en uppföljare till monsterhiten “Bubbel på Balkongen" tillsammans med Sofie Svensson & Dom där på fredag. Nya låten “Rödvin & Rosé” ska sätta fart på sommarens fester och deras sommarturné ”Gasen i botten”.

Elov & Beny om nya låten:
Vi gjorde ett beat som blev i klassisk “bubbel-stil” och kände att det här måste vi ju göra något tillsammans med Sofie. Det har alltid varit en rolig process att jobba tillsammans och det känns som att vi talar samma språk i studion. Vi ser fram emot det här släppet ihop.”

Sommarturnén ”GASEN I BOTTEN” kommer bli en rökig upplevelse där Elov & Beny med band kör ett fartfyllt set. Det är både, däck, gnistor, rök och visuellt material med i showen. "Vi har aldrig haft en sån här fet produktion förut och det ska bli kul att få visa upp den runt om i landet."

Mer om Elov & Beny:

Elov & Benys energiska låtar är mer regel än undantag på fester, i EPA-traktorer och raggarbilar runtom Sverige. Duon debuterade dessutom i Melodifestivalen 2023 med låten ”Raggen går” och kom hela vägen till semifinalen i Örnsköldsvik. Duon har genom åren levererat en hel del hits som har sålt både guld och platina samt fått fina placeringar på topplistorna där Grammisnominerade ”Bubbel på balkongen” är senaste succén med över 50 miljoner streams. Mattias ”Elov” Elovsson och Oscar ”Beny” Kilenius är stora veteraner inom EPA-dunk och släppte sin första singel 2008, som direkt hamnade på 18:e plats på topplistan. I dagens läge står de mer festsugna än någonsin, redo att fortsätta leverera underhållande musik och åka runt för att möta publiken.