Elin Wiigh släpper countrypopdrömmen People Pleasin’ 15 september

Elin Wiigh släpper countrypopdrömmen People Pleasin’ 15 september

Fredagen den 15 september släpper 22-åriga stjärnan Elin Wiigh sin nya singel ”People Pleasin’”. Låten är en countrypopdröm som snyggt och sömlöst växlar mellan svenska och engelska. Elin står själv för text och musik.

- Det här är min tough love-låt till alla ”people pleasers” därute. Mitt mål är att alla ska gå in på 1177 och boka sin första terapisession efter att ha hört låten – och inse att de måste ta hand om sig själva, inte bara andra.
Jag behöver själv påminnas om allt jag sjunger.

Elin har skrivit egen musik och framfört den på både små och stora scener sedan hon var 9 år gammal, alltid med siktet mot en stor artistkarriär. Elins humor och ärlighet är en stor del av hennes artisteri, och när hon står på scenen får publiken ta del av hennes känslosamma musik i kombination med hennes humor, ös och klös.

Elin Wiigh släppte sin debutsingel ”Mammalåten” 19 maj och den har nu passerat 400k streams. På TikTok har ”Mammalåten-klippet” från julafton 2022 visats över 900k gånger. Du har hört och sett Elin framkalla både skratt och gråt i bland annat ELLE, TV4 Nyhetsmorgon, Mix Megapol, P4, Gott snack och SVT Gruppchatten.

15 september släpper Elin Wiigh sin uppföljare ”People Pleasin’” – nu åker vi!

Följ absolut Elin Wiigh:
TIKTOK