Debuten ”Kom till mig” från producenten och artisten Blixt - släpps idag!

Debuten ”Kom till mig” från producenten och artisten Blixt - släpps idag!

LYSSNA: https://Blixt.lnk.to/Komtillmig

I samtidens besatthet vid individ och avsändare, där popartisten blivit viktigare än musiken hon gör, är Blixt något så uppfriskande som den raka motsatsen. Blixt är en stämning, ett rus och en längtan.

Med hjälp av en av Sveriges mest hyllade låtskrivare - Jonathan Johansson har de självutlämnande texterna försiktigt mejslats fram till fulländning. Blixt berättar om den uppriktiga längtan efter kärlek i en modern, flyktig tid. Det är ett soundtrack för alla sökande själar på klubbdansgolven, på efterfesterna, i taxin hem genom gryningen. Eller som Blixt själv formulerar det: Desto mer man lever, desto mer komplext blir det att förstå vem man egentligen är.

Med första singeln Kom till mig tar Blixt klivet ut i offentligheten med ett mål: att bli en ny röst och riktning inom den popförankrade dansmusiken, på samma sätt som Kygo, Disclosure och Kaytranada en gång bröt mark och pekade ut nya riktningar.

Kom till mig släpps idag den 18 oktober via MILKSHAKE / Sony Music. Låten är producerad och skriven av Rasmus Blixt tillsammans med Jonathan Johansson.

FÖLJ BLIXT: