​Dave Gahan & Soulsavers släpper albumet ”Angels & Ghosts” 23 oktober

​Dave Gahan & Soulsavers släpper albumet ”Angels & Ghosts” 23 oktober

Dave Gahan, sångare i Depeche Mode, har än en gång teamat ihop sig med Soulsavers för att göra ny musik. Samarbetet har resulterat i nio nya spår på albumet ”Angels & Ghosts” som släpps 23 oktober. Detta är uppföljaren till deras kritikerrosade album ”The Light The Dead See” som släpptes 2012. Alla spåren på ”Angels & Ghosts” är skrivna av Gahan & Soulsavers och första låten ”All Of This And Nothing”, som släpps idag, beskrivs som ett starkt och filmiskt anthem.

Skrivandet av de nya låtarna började med att Dave Gahan och Soulsavers Rich Machin utbytte demos och idéer från sina respektive studios från nedre Manhattan och landsbygdens England. ”Angels & Ghosts” spelades sedan in i ikoniska studios runt om i världen så som Sunset Sound i Los Angeles och Electric Lady i New York. Gahans känslosamma och kraftfulla röst har aldrig låtit bättre och driver albumet genom de nya låtarna som inspirerats av gospel, blues och vars slutresultat är ett minutiöst genomarbetat och slående album.

För att framhäva styrkan och livekänslan som genomsyrar ”Angels & Ghosts” beger sig Dave Gahan & Soulsavers ut på en miniturné för att göra sex stycken intima spelningar på noggrant utvalda och legendariska konsertlokaler i USA och Europa. Turnén invigs 19 oktober i Los Angeles där Dave Gahan & Soulsavers kommer att framföra de nya låtarna tillsammans med ett 10-mannaband. Därefter väntar konserter i New York, London, Berlin, Paris och Milano.

www.davegahan.com

Dave Gahan & Soulsavers konserter:

19:e oktober Los Angeles, CA The Theatre at Ace Hotel
22:a oktober New York, NY Town Hall
26:e oktober London, UK Shepherds Bush Empire
30:e oktober Berlin, DE Tempodrom
2:a november Paris, FR La Cigale
4:e november Milan, IT Fabrique

“Angels & Ghosts” låtlista:

• 1.Shine
  • 2.You Owe Me