Bojou släpper debut-EP:n "Romantikern"

Bojou släpper debut-EP:n "Romantikern"

LYSSNA: Bojou.lnk.to/Romantikern

Jonatan ”Bojou” Berko är en evig romantiker som hoppas ge nya perspektiv till hiphopen. Med en gedigen historia inom genren ger hans debut-EP Romantikern, som gästas av Parham och Skander, en ny själfull nyans av hiphop där just romantiken och romantiserande står i fokus. Konsten att våga vara känslig.

På EP:n har jag ventilerat saker jag gått igenom dom senaste åren, historier jag kände behövde bevaras. Texterna är personliga och ärliga. Och allt är, på gott och ont, romantiserat. - Bojou

Bojou är född i Dallas, Texas, men uppvuxen i Göteborg där rappen sedan tonåren legat nära tillhands. Artistnamnet är en kärleksförklaring från farsan. Något som hänger ihop med och byggs vidare på i EP:n Romantikern. Under två år har hans låtar tagit form parallellt med studierna på Chalmers i Göteborg. Musiken är skriven av Bojou och producerad av bla. Filip Hunter och Nibla. Redan 26 april släpptes första singeln "Prolog" och under våren har han agerat förband åt Parham i Stockholm (27/4), Göteborg (4/5) och Malmö (11/5).

FÖLJ BOJOU: INSTAGRAMFACEBOOK