Bo Sundström och Frida Andersson släpper "Hörde en fågel" - en ljuvlig vårmelodi som stilla funderar över hur livet kommer bli

Hörde en fågel” är en nyskriven duett av Bo Kaspers frontman Bo Sundström och finlandssvenska singer/songwritern Frida Andersson - en ljuvlig vårmelodi som stilla funderar över hur livet kommer att gestalta sig.  För dom små, för ungdomarna och kanske för en själv.

LYSSNA HÄR

Bo och Frida har sjungit tillsammans från och till sedan 2013 och för åtta år sedan spelade de in en svensk version av Rauli  Baddings ”Paradiset” och även låten ”Drömlänges”, skriven av Frida själv.

”Hörde en fågel” har redan gjorts live; den 25 april originalframfördes den av en tusenhövdad kör och orkester i Tammerfors under Skolmusik 2024 då elever från hela Svenskfinland samlas.

Bo Sundström har i trettiotvå års tid skrivit texter till Bo Kaspers Orkesters jazzdoftande musik och gjort otaliga spelningar runt i Skandinavien. Han har även spelat in två soloalbum med sina egna tolkningar av utvalda sånger ur den amerikanska jazzrepertoaren; ”Mitt dumma jag” och ”Det kanske händer”, som båda fick strålande recensioner. Bo Sundströms signum är texter med en osviklig känsla för både ord och ton som förenar det bitterljuva med det livsrusiga.

Frida Andersson är en väletablerad finlandssvensk singer/songwriter som är uppvuxen i svensktalande Ekenäs i södra Finland. Sedan ca 13 år är hon bosatt i Stockholm där hon hunnit bli signad på skivbolag, hoppat av, och istället starta eget bolag för att kunna bestämma sitt uttryck själv. Frida har släppt två album på engelska och fyra stycken på modersmålet finlandssvenska. Fridas skivor på svenska är producerade av Andreas Dahlbäck (Ulf Lundell, Anna Ternheim m fl) och 2013 tilldelades hon Vegapriset (av radio Vega - svenska radion i Finland) som årets kvinnliga artist. De senaste åren har hon släppt flera singlar och under pandemin samarbetade hon med Mats Paulson och gav ut "När sommaren är här" och en nyinspelning av "Visa vid vindens ängar".

Följ Bo Sundström:
FACEBOOK | SPOTIFY