​BENNETT släpper singeln ”FLYGER HÖGT” feat. Fricky och releasedatum för kommande albumet ”OCH DU HETER?”

LYSSNA: https://bennett.lnk.to/FLYGERHOGT

Under förra året släppte BENNETT flera singlar – däribland BEYBLADE3 STRIKESPOSE och deras första singel PEDIGREE från kommande albumet. Förra veckan släpptes Lorentz singel Inte för oss som bröderna gästar på. BENNETT fortsätter nu med att släppa singeln FLYGER HÖGT feat. Fricky från deras album OCH DU HETER? som har release den 10 april.

Med albumet så har vi velat pusha på vad svensk hiphop är och bidra till att sudda ut gränserna. ’OCH DU HETER?’ är till för lyssnaren att fritt namnge, varje spår är en egen liten värld. Har verkligen gått loss med fler färger än förr på denna. ’FLYGER HÖGT’ är andra singeln ifrån albumet och touchar lite på känslan av att rent emotionellt vara så långt bort ifrån mixen och allt som händer men samtidigt inte kunna släppa det helt. – BENNETT.

2019 har varit ett starkt år för kritikerhyllade BENNETT med bl. a. spelning på Way Out West, gästinhopp på Victor Leksells Gröna Lund-gig, support för UK-rapparen Skepta och ett flertal släppta låtar med tillhörande videos där de visar upp sin konstanta strävan mot att inte bli placerade i något fack. Nu är de redo att ta ett steg längre med sitt kommande album OCH DU HETER?.

FLYGER HÖGT släpps idag den 28 februari via Sony Music. Låten är skriven av BENNETT och Fricky samt producerad av Richard LIOHN Zastenker.

FÖLJ BENNETT: Instagram I Spotify I YouTube