Beatrice Eli  släpper ”The Careful EP” – om relationer, känslan av att vara förlorad i kärleken och förlora sig själv till den

Beatrice Eli släpper ”The Careful EP” – om relationer, känslan av att vara förlorad i kärleken och förlora sig själv till den

Idag släpper Beatrice Eli ”The Careful EP” – en samling låtar om relationer och känslan av att vara förlorad i kärleken och förlora sig själv till den. Beatrice har skrivit låtarna och producerat EP:n tillsammans med Nisj (Silvana Imam, Erik Lundin m.fl.) - hon kommenterar den såhär:

När jag skapade den här EP:n fokuserade jag på vad som kom naturligt för mig, jag övertänkte inte vilka ackord jag använde och jag behöll bara melodier som kändes bra att sjunga. I produktionen behandlade jag låtarna som om jag gjorde remixer på dem. Det gav mig en kreativ frihet, det fanns inget rätt eller fel sätt att producera spåren på, ingen bestämd genre jag var tvungen att stanna i.

Beatrice Eli beskriver sin musik som MIDI-punk, ett slags motstånd till det svåråtkomliga och polerade. Behovet att inte vilja definiera sitt hantverk eller vara rädd för komplexiteten i sitt musikaliska uttryck samt viljan att utforska just detta i sig själv, i skapandeprocessen och på scen, allt detta bevisar att Beatrice är någon att hålla ett öga på. Lyssna på EP:n här: http://BeatriceEli.lnk.to/TheCarefulEP

Följ Beatrice: