Fotograf: Guy Aslan

Ana Diaz släpper albumet "Tröst och vatten" - hör henne berätta i "This Is Ana Diaz"

När en människa har sorg är det viktigt att man får i sig vatten, och tröst. I tre veckor klarar man sig på det, utan att dö, men de två sakerna måste man få i sig. Tröst och vatten.

Lyssna: https://AnaDiaz.lnk.to/Trostochvatten

Idag den 24 april släpper Ana Diaz sitt efterlängtade album Tröst och vatten som redan fått fantastiskt mottagande och hyllningar av bl.a. Jan Gradvall i DI Weekend, Göteborgsposten och Gaffa.

Poetiska hits från Ana Diaz - Jan Gradvall, DI Weekend

Det låter utsökt, en mycket snygg skiva detta - Johan Lindqvist, GP

Det finns ingen som gör poesi i melodi som Ana Diaz - Karin Lillbroända, Gaffa

Dagen till ära lanseras även spellistan This is Ana där Anas mest älskade låtar och det nya albumet samlats med videomaterial där fans får ta del av Anas berättelser om skapandet av Tröst och Vatten. En uppslukande aktivering skapad i samarbete med Spotify.

Musik har en otroligt helande kraft och Ana Diaz "Tröst och vatten" kommer i en tid när många är i behov av just det. När vi först hörde Ana berätta om albumet kände vi direkt att fler måste få höra hennes tankar och historier bakom låtarna. Vi är glada över att kunna möjliggöra det i spellistan This is Ana Diaz - Johan Siedefors, nordisk innehållschef Spotify Head of Content, Nordics)

Upplev ”This is Ana” här

I fjol gjorde Ana Diaz en stark återkomst efter tre års tystnad, med singeln 100 – en smärtsam kärleksballad om när en relation tar slut. Låten berörde många och har idag gått guld med närmare 5 miljoner streams på Spotify. I somras släpptes uppföljningssingeln Allt e lättare på sommarn tillsammans med Parham som de framförde tillsammans på Allsång på Skansen. I höstas släpptes tredje singeln Bättre sen som låg på Svensktoppen i hela 6 veckor och idag släpps äntligen albumet Tröst och vatten.

FÖLJ ANA DIAZ: InstagramFacebookYouTubeSpotify