"All Falls Down" - ny singel från Alan Walker feat. Noah Cyrus och Digital Farm Animals

Idag släpper norska artisten Alan Walker nya singeln "All Falls Down" feat. Noah Cyrus med Digital Farm Animals.

Med bara fyra släppta singlar så har Alan Walker redan blivit en av de mest streamade artisterna globalt och utnämnd till framtidshopp inom den elektroniska popmusiken. Idag är Alan tillbaka med den nya singeln ”All Falls Down” där nya stjärnskottet Noah Cyrus gästar tillsammans med Digital Farm Animals.

”I’m extremely excited to finally release my new single All Falls Down. Ever since I first heard the topline, I’ve been in love with it and can’t wait for my fans to hear it as well. It’s also amazing to get the opportunity to collaborate with such great names, Noah Cyrus’ voice is absolutely incredible!” – Alan Walker

"I’ve loved this record since the moment I heard it,” said Noah Cyrus.” “It’s amazing to be a part of this song with such a badass dude and it’s really incredible to be a part of this project.”

2016 var onekligen det stora genombrottsåret för Alan Walker, med singlarna ”Faded” (släpptes december 2015), ”Sing Me To Sleep” och ”Alone”. 2017 har Alan släppt singlarna ”Tired” med Gavin James och ”The Spectre” och han har också hunnit med att släppa de instrumentala låtarna ”Routine” och ”Ignite”. Fram till nu har Alans musik streamats mer än fyra miljarder gånger jorden runt, där hans debutsingel ”Faded” är med i det exklusiva sällskapet med artister som har musikvideos med mer än en miljard visningar på YouTube. Alan har nått toppen av listorna i många länder runtom i världen – i USA har hans två senaste singlar nått förstaplatsen på deras radio för dansmusik.

Alan har också blivit en av de mest eftersökta remixskaparna med remixer av låtar från bland andra Coldplay, Sia, Charli XCX, Bruno Mars och Julia Michaels.

Under 2017 har Alan varit på en omfattande turné i Europa, Nord-, Syd- och Centralamerika. Han har haft en utsåld headlineturné och massiva gig på festivaler som Ultra, EDC och Tomorrowland. Alan fortsätter turnén under resten av 2017 och avslutar storslaget med att spela på Nobels fredspriskonsert i Oslo.

Lyssna här: https://AlanWalker.lnk.to/AllFallsDown

Website | Facebook | Twitter | Soundcloud | Instagram | YouTube