Albumaktuella Sia släpper låten “Unstoppable”

Albumaktuella Sia släpper låten “Unstoppable”

Med sitt unika artistiska uttryck och de enorma succélåtarna ”Chandelier” (med över en miljard visningar på YouTube), ”Elastic Heart”, ”Big Girls Cry” och ”Alive” - har låtskrivaren, producenten och hitmakerskan Sia fängslat en hel värld. Fredag den 29 januari släpper Sia albumet ”This Is Acting” som är uppföljaren till succéalbumet ”1000 Forms Of Fear” som har sålt platina i Sverige. Idag släpps låten ”Unstoppable” som är skriven av Sia tillsammans med Christopher Braide och producerad av Jesse Shatkin. Tidigare smakprov från det kommande albumet är låtarna ”Alive”, ”Bird Set Free”, ”One Million Bullets”, ”Cheap Thrills” och ”Reaper”. På albumet ”This Is Acting” har Sia jobbat med Adele, Kanye West, Jack Antonoff, Tobias Jesso, Jr., Jesse Shatkin, Cristopher Braide samt producenten Greg Kurstin.

Rolling Stone beskriver Sias "This Is Acting" -a fascinating study in what it’s like to live life imagining yourself in someone else’s artistic shoes…if this is acting, it’s the kind of performance that hits as hard as life itself.Billboard beskriver singeln “Alive” - “another full-throated, unfettered performance from pop's most iconoclastic star”.

Sia har tidigare gjort TV framträdanden med låten “Alive” på Saturday Night Live, och The Voice. I USA väntar just nu ytterligare besök både hos Jimmy Fallon och The Ellen Degeneres Show. I april gör Sia sin första stora fullängdskonsert på fem år, en efterlängtad spelning på Coachellafestivalen i Kalifornien och i augusti gästar Sia Slottsskogen i Göteborg för att spela under Way Out West.

Australiensiska Sia Furler är inte bara artist och fenomenal sångerska utan även låtskriverska, producent och hitmakare som förutom sina egna succélåtar skrivit en rad hits åt popikoner som Rihanna (“Diamonds”), Katy Perry (“Double Rainbow”), Britney Spears (“Perfume”), Kelly Clarkson (“Invincible”), Carly Rae Jepsen ("Making the Most of the Night"), Beyoncé (“Pretty Hurts”), Celine Dion (“Love Me Back To Life”) och många fler. Sias röst kan även höras på låtar hon skrivit till andra artister så som "Titanium” med David Guetta, “Beautiful Pain” med Eminem, och “Wild Ones” med Flo Rida.

SIA

Vevo