Albumaktuella Ciara förband åt Britney Spears i sommar

Albumaktuella Ciara förband åt Britney Spears i sommar

Den 6 maj släpper den 23-åriga R&B-prinsessan Ciara från Atlanta sitt tredje album "Fantasy Ride". Första singeln "Love Sex Magic" med Justin Timberlake ligger etta på svenska iTunes-listan och har blivit en enorm hit världen över. Det kommande albumet gästas av fler världsnamn inom modern R&B såsom Missy Elliot, Ludacris, The-Dream, Chris Brown och Young Jeezy.

En av de första hållplatserna på denna "Fantasy Ride" blir London då Ciara kommer att vara förband åt Britney Spears på hennes spelningar på O2 Arena i sommar.

Följande datum ses Ciara som support åt Britney Spears:
3 juni - O2 Arena, London
4 juni - O2 Arena, London
6 juni - O2 Arena, London
7 juni - O2 Arena, London
10 juni - O2 Arena, London
11 juni - O2 Arena, London
13 juni - O2 Arena, London
14 juni - O2 Arena, London

Så här berättar Ciara själv om "Fantasy Ride":
"It's about me taking my fans on a Fantasy Ride through music. With that being said, I'm going to show them many different sides to me that have yet to see. Most importantly, things they have yet to hear from me. I feel like I should be able to do anything and this record really allows me to do that. It allows me to touch on a lot of points that I haven't yet. I'm really excited about that."

Ciara slog igenom 2004 med debutalbumet "Goodies" som sålt över 3 miljoner album.

www.ciaraworld.com