Tom Walker

​Årets genombrott på BRIT Awards, Tom Walker gästar Idol på fredag 25/10

Nu på fredag den 25 oktober gästar Storbritanniens stjärna Tom Walker (Skottland) Idols fredagsfinal. Temat för kvällen är ”Tack för allt, England”. Tidigare i år prisades Tom på BRIT Awards där han vann ”British Breakthrough Act”. Tom nominerades även i kategorin ”British Single” för sin stora platinasäljande hitlåt ”Leave A Light On” som han givetvis bjuder på live i Idol. "LALO" har sålt platina i 15 länder och Toms musik har streamats över 1,5 miljarder gånger världen över.

8 november släpper Tom en ny version av sitt hyllade debutalbum ”What a Time To Be Alive” och med på den uppdaterade versionen av albumet finns fyra nya låtar, varav aktuella singeln ”Better Half of Me” är en av dem. Tom lovar att bjuda även på den låten live i Idol.

En av Storbritanniens största nya stjärnor är alltså på ingång till Sverige och på fredag ser ni honom i Idols veckofinal - Tom Walker!

What A Time To Be Alive Deluxe Edition

1. Angels
2. Leave a Light On
3. Not Giving In
4. How Can You Sleep At Night?
5. Now You’re Gone feat. Zara Larsson
6. My Way
7. Blessings
8. Cry Out