17 åriga multitalangen Jacob Frohde släpper debuten "Cigarettes for minors"

17 åriga multitalangen Jacob Frohde släpper debuten "Cigarettes for minors"

17 åriga Jacob Frohde, född i USA och uppvuxen i Stockholm, är en multitalang utan dess like. Han har sålänge han kan minnas älskat att sjunga och spela instrument. Vid 8 års ålder tog Jacob sin första gitarrlektion och lärde sig spela piano helt på egen hand. Blott 11 år gammal ställde han upp i TV programmet Talang där han charmade hela svenska folket och tog sig till final. Han har sedan dess stått på många scener runtom i Sverige och spenderat otaliga timmar i studion med att skriva låtar, parallellt med skolgången. Musikaliskt inspireras Jacob av stora kvinnliga röster såsom YEBBA, H.E.R., Leon och Beyoncé. Nu är det dags för honom att ta klivet in i singer-songwriter genren och själv debutera som artist - med ett sound som är en mix av pop, soul och RnB. Först ut är låten "Cigarettes for minors" som släpps idag och som handlar om en destruktiv relation man vet att man behöver ta sig ur men ändå blir kvar i. Mer musik kommer från Jacob under 2020.

LYSSNA på "Cigarettes for minors": https://JacobFrohde.lnk.to/Cigarettes

'Cigarettes for minors' kom till våren 2018, knappt ett och ett halvt år sedan nu. Jag skrev allt hemma och skickade vidare den till producenterna Jones Wetterberg och Henrik Jonzon som gjorde en sista finslipning med mitt röstmemo och slutresultatet blev min första singel. Är otroligt nöjd och stolt, vilket är det viktigaste för mig. – berättar Jacob.

FÖLJ Jacob Frohde: https://www.instagram.com/jacobfrohde/