Se Albin Johnséns video till "Även om"

Se Albin Johnséns video till "Även om"

2013 har varit ett bra år för Albin Johnsén. Singeln ”Ingenting är som förut” följs nu upp av låten  “Även Om” som handlar om en tonårskärlek som tragiskt gick bort i Tsunamikatastrofen 2004.

Även om - är en låt som krävt lång bearbetning och tid att skriva. 2004 var jag 15 år och kär i en tjej som gick bort i tsunamin dagarna efter jul.
Mitt sätt att hantera kriser och sorger har alltid varit genom att skriva. Allt jag skriver om är minnen, känslor och erfarenheter. Men denna händelse och upplevelse har legat mig för nära. Jag har inte kunnat distansera mig och ha perspektiv. Det har gjort ont och inte känts rätt när jag försökt skriva om det. Idag är jag glad och rörd över att låten blev av. Delvis för min egen skull. Det blir som mitt sätt att minnas och känna. Förhoppningvis kan den få fler att minnas och känna. Låten hade aldrig blivit av utan den stunden jag delade i studion med Nick Jarl för nästan ett år sen. Jag kommer alltid vara tacksam att för det. Jag fick möjlighet att öppna mig. Tack vare Rasmus Ingdahl sång, Frank Nobels perfektion och Mattias Andréasson produktion fick låten den känslan jag ville förmedla
.” , berättar Albin.

Se videon till "Även om" här (http://youtu.be/PaEqYpMy9vM):

www.facebook.com/albin.johnsen.7