Swedbank - huvudsponsor till Elitloppet

Swedbank - huvudsponsor till Elitloppet

Solvalla har tillsammans med Swedbank och ATG ingått ett treårigt avtal där Swedbank blir en av Elitloppets huvudsponsorer. Den årliga folkfesten som i år avgörs för 57:e gången går av stapeln den 23-25 maj. Som en fördjupning av huvudsponsorskapet till svensk travsport väljer Swedbank att även kliva in som huvudsponsor till Elitloppet. Avtalet som löper på en treårsperiod, från 2008-2010, stödjer den nydaning Elitloppet står inför. Affärsnytta och nytänkande är ledorden Solvalla som arrangör arbetar efter. Samarbetet befäster Elitloppets position som ett av Sveriges största sportevenemang. - ”Swedbank är en viktig partner och ett starkt varumärke att knyta till Elitloppet. Evenemanget Elitloppet är ett av de mest folkliga i landet och samarbetet med Swedbank innebär möjlighet till stor affärsnytta för båda parter. Idrott och företagande i symbios är något Elitloppet och Solvalla arbetar efter. Vår målgrupp stämmer väl överens med Swedbanks, och tillsammans ska vi de närmsta tre åren stärka och utveckla Elitloppsveckan till en ännu större publikupplevelse för alla närvarande.” berättar Stefan Lundborg, VD Solvalla. Elitloppet är en av de mest publika upplevelserna i Stockholm. Evenemanget lockar publik från hela världen och är en av de händelser som bidrar till störst intäkter till Stockholms näringsliv. För mer information kontakta Sara Strid Solvalla/Stockholms Travsällskap sara.strid@solvalla.travsport.se Tel: 08-635 90 33