Solvalla Lanserar "Open Stretch"

Solvalla lanserar ”Open Stretch” till Elitloppsveckan En av världens största travfester, Elitloppet, är inte längre en helg utan sträcker sig 2008 över åtta dagar. Den 17 maj då Solvalla står värd för V75-tävlingarna går startskottet för en dryg vecka full av evenemang och festligheter. En stor nyhet inför Elitloppsveckan 08 är Open Stretch som Solvalla har valt att kalla det stora mässområde som möter publiken när de kommer till arenan. Solvallas Evenemang- och Sponsorchef Kirsten Engström som är upphovskvinna bakom idén säger följande; ”Äntligen kan vi erbjuda en mötesplats där våra sponsorer kan möta vår publik – Open Stretch. Idén föddes när vi var på studiebesök på Scandinavian Masters, där detta koncept har fallit mycket väl ut.” Vägen ner till huvudentrén kommer att fungera som en tältgata där utställare och sponsorer har möjlighet att visa upp sig, ha aktiviteter och träffa Elitloppets publik. Öl-, restaurangtält och storbildsskärmar kommer också att finnas på plats. ”Tanken är att Solvallas Open Stretch ska fungera som ett aktivitetsområde där oavsett om man är en van Elitloppsbesökare eller här för första gången ska kunna ta del av den fantastiska stämning och atmosfär som genomsyrar hela evenemanget redan innan du har gått igenom huvudentrén.” säger Kirsten Engström. Solvalla erbjuder idag en mängd olika paket för de företag som vill synas i det nya området, alla helhetslösningar, där de utställande företagen inte ska behöva tänka på annat än vad det är de vill visa upp. Utöver det som utställande företag visar upp kommer det även ske ett antal aktiviteter och uppträdanden i området. Solvalla Open Stretch har öppet från fredag 23 maj till och med söndag 25 maj för publik och utställare. För mer information angående utställningsmöjligheter och exponering vänligen kontakta Kirsten Engström Stockholms Travsällskap kirsten.engstrom@solvalla.travsport.se 08-635 90 23 För övrig information vänligen kontakta presskontakt Sara Strid Stockholms Travsällskap sara.strid@solvalla.travsport.se 08-635 90 33