Solvalla arrangerar en tävlingsdag utan hästar

Inför Elitloppet och som ett led i en satsning att förlänga Elitloppsveckan, kommer Solvalla tillsammans med Sportcore att arrangerar Elitloppsmilen09, en löptävling med travkänsla.

Tävlingen kommer att arrangeras i 5 heat där varje heat går över 2 varv på travbanan, alltså 2000 m.

I Elitloppsmilen som vänder sig till företag tävlar man i lag om 5 personer i 5 heat och precis som i travet startas varje heat med startbil där löparna slutar upp bakom bilen. Det kommer även att finnas goda möjligheter för företagen att ha en trevlig samvaro efter och under tävlingen då det kommer att finnas mat, dryck och underhållning.

"Det skall bli fantastisk roligt att få släppa in företagen och dess medarbetare på travovalen innan de fyrbenta stjärnorna intar arenan till helgen. Vi hoppas detta skall bli en riktig folkfest och att företagen skall hitta hit och ha en kul kväll. Vi hoppas naturligtvis också att många arbetskamrat kommer med och hejar fram sina tävlande kollegor. På sikt skall detta kan bli en stor återkommande löp-och firmafest " säger Kirsten Engström, Evenemang- och Sponsorchef på Solvalla.

Sportcores VD Maria Akraka, som är medarrangör, säger: "Vi vill skapa en löptävling som är något utöver det vanliga. Dels att man får möjlighet att springa på travbanan men också att tävlingen vänder sig till företag gör det lite annorlunda. Många företag satsar idag på friskvård och detta kan vara ett roligt inslag i den satsningen samtidigt som företagen får möjlighet att nätverka med varandra under trevliga former.

Solvalla och Sportcore hoppas på ett stort intresse. "Får vi 100-150 deltagande lag blir vi jätte nöjda" avslutar Kirsten Engström

För mer information:

Kirsten Engström 070-2692873