OKQ8 – huvudsponsor till Sweden Cup

OKQ8 – huvudsponsor till Sweden Cup

Solvalla och OKQ8 har ingått ett avtal där OKQ8 blir huvudsponsor till Sweden Cup och en av Elitloppsevenemangets samarbetspartners. Den årliga folkfesten som i år avgörs för den 57:e gången går av stapeln den 23-25 maj. Samarbetet är ett första steg i ett långsiktigt samarbete där man med Elitloppsevenemanget som avstamp har som ambition att närma sig svensk travsport på sikt. Hästsporten tillsammans med fotbollen är Sveriges största folksporter och har tillsammans ett stort publikunderlag. Sedan tidigare stödjer OKQ8 svensk fotboll och nu tar man det första steget in i hästsporten via Elitloppsevenemanget. OKQ8 är Sveriges största bensinbolag med drygt 900 stationer i sitt nät och har ca 1,6 miljoner medlemmar. - Vi är ett folkligt företag som vill vara där folket är. Sveriges 33 travbanor tog under 2007 emot nära 1,8 miljoner besök och vi vet att många travintresserade är våra kunder. Hästsport engagerar och trav i form av Sweden Cup med både spänning och upplevelse känns som en bra första plattform att mötas på för OKQ8 och häst Sverige, säger Peter Tiberg, Marknadschef OK-Q8 AB. - OKQ8 har valt att sponsra några utvalda organisationer vars verksamheter är till glädje för många människor och vi är oerhört stolta att OKQ8 kliver in som aktiv partner i Elitloppsevenemanget. OKQ8 har som ambition att närma sig hästsporten i allmänhet och travpubliken i synnerhet, vilket gör Elitloppshelgen till ett naturligt förstahandsval för att nå denna målgrupp. Vår gemensamma ambition är att detta samarbete ska vara början till en långsiktig relation med affärsnytta för båda parter, säger Stefan Lundborg, VD Solvalla. Elitloppet är en av de mest publika upplevelserna i Stockholm. Evenemanget, som varar över tre dagar, lockar publik från hela världen, och är en av de händelser som bidrar till störst intäkter till Stockholms näringsliv. OKQ8 är ensam huvudsponsor till Sweden Cup och en av Elitloppsevenemangets samarbetspartners. För ytterligare information vänligen kontakta: Sara Strid Solvalla Tel: 08-635 90 33 sara.strid@solvalla.travsport.se