Jim Frick inviger Solvallas nya travskolestall.

Jim Frick inviger Solvallas nya travskolestall.

Onsdag 28 september kl. 17.00 inviger travlegenden Jim Frick och Solvallas ordförande Anders Lindh det nya travskolestallet. Det är Jims gamla stall som genomgått en rejäl ombyggnad för närmare 1 miljon kr. Knappt hälften har finansierats av centrala medel från Svensk Travsport.  Stallet har 21 boxar samt alla nödvändiga faciliteter som bland annat omklädningsrum, lärosal, personalrum, lunchrum. Solvalla Travskola, som är landets största travskola, kan nu ta ytterligare steg i ambitionen att vara ett rekryterings- och utbildningscentrum för travsporten i Stockholmsområdet. Här erbjuds kurser och hästevent för alla åldrar.

”Det känns väldigt bra att mitt gamla stall nu fylls med barn, ungdomar och vuxna som vill komma in i travet”, säger Jim Frick.

”Vår självklara ambition att vara den ledande travbanan i Sverige förstärks kraftfullt genom den här satsningen”, säger Anders Lindh ordförande på Solvalla.

”Underbart att Solvalla Travskola nu har alla förutsättningar att fortsätta utveckla verksamheten”, säger avgående Travskolechefen Iia Abenius.

För mer info kontakta Iia Abenius 08 635 90 08