IF Brommapojkarna och Solvalla bygger ”Framtidens Mötesplats” – storsatsning på ungdomsidrott, utbildning och hästsport

Idag presenterar IF Brommapojkarna och Solvalla en gemensam satsning på ungdomsidrott, utbildning och hästsport. Målet är att genom en idrottsakademi, en modern arena för bland annat fotboll, en travbana i världsklass samt hotell-, konferens, och affärsverksamhet bygga en levande mötesplats. Anläggningen med en publikkapacitet upptill 15 000 åskådare, kommer att ligga i anslutning till Solvalla travbana i Bromma och planeras vara klar till 2011. Medverkande på pressträffen: Ola Danhard, Klubbdirektör, IF Brommapojkarna Stefan Lundborg, VD, Solvalla Stig H Johansson, Travtränare Tommy Söderberg, Förbundskapten U21-landslaget Tid: måndag den 11 februari kl 11.00 Plats: Lundqvist & Lindqvist Konferens, ingång Kungsbron 21 alternativt Klarabergsviadukten 90, Stockholm Lokal: Viktor Arendorff För ytterligare information kontakta: Frank Bagge, 0708-788017 Initiativtagare: IF Brommapojkarna är Europas största fotbollsklubb som engagerar och aktiverar cirka 4 500 aktiva och ledare. Solvalla är norra Europas största travbana och drivs av Stockholms Travsällskap som anordnar travtävlingarna där antalet besökare uppgår årligen till cirka 300 000.