Förändring i Stockholms Travsällskaps styrelse

Förändring i Stockholms Travsällskaps styrelse

Till vårmötet gav valberedningen förslag på att sittande ordförande skulle få fortsatt förtroende i ytterligare ett år, detta förslag möttes av en motion som gick emot valberedningens förslag. Förslaget fick bifall av vårmötet genom en sluten omröstning. När Lennart Jacobsson inte fick förnyat förtroende som ordförande i Stockholms Travsällskap, valde två styrelseledamöter att ställa sina platser till förfogande, Christian Olofsson och Staffan Eklöw.

Det inkom även motförslag till sittande valberedning, vilket föranledde att den sittande valberedningen valde att lämna av sitt uppdrag.

Kvar i STS styrelse blir Christer Häggström, vice ordförande med rätt att leda styrelsens arbete, Marcus Persson, Peter Viklund och Jessica Ortiz Bergström vilket gör den beslutsmässig. Den nya valberedningen har fått i uppdrag att inom sex veckor kalla till en extrastämma för tillsättande av ledamöter samt ordförande.

Vi i styrelsen i Stockholms Travsällskap vill tacka Lennart Jacobsson för hans tid i styrelsen och som ordförande i densamma.

För eventuella frågor, kontakta Christer Häggström 070-7790743