Aon Sverige AB satsar stort på Solvalla och Sverigeloppet

Idag har Aon Sverige AB och Solvalla skrivit ett treårigt avtal gällande sponsorskap av Sverigeloppets finaldag. Sverigeloppet är den årligen återkommande serie där ekipage från 24 olika travbanor presenterar sig i ett festligt sammanhang och dessutom tävlar om fina prispengar på Solvalla i slutet av juni varje år. Sverigeloppet uppmärksammar den breda kvaliteten svensk travsport har idag. Sverigeloppet lockar varje år besökare från hela Sverige som hejar fram just ”sin” häst där också ett stort antal travbanor i Sverige är representerade via arrangerade bussresor. Hästägare och andra aktiva möts under roliga former där lagandan för ”sin” häst är uttalat stor och stämningen hög. Aon Sverige AB var med redan 2007 som sponsor med tillhörande aktiviteter för kunder och anställda. Resultatet var så lyckat att man nu har beslutat att gå in som fullvärdig sponsor i tre år. ”Aon är stolta att även i år agera sponsor för Sverigeloppets final. Loppet väckte stort intresse bland våra kunder, samarbetspartners och anställda förra året och vi är glada att kunna erbjuda detta arrangemang även i år. Det goda samarbetet med Solvalla ligger väl i linje med övriga engagemang som Aon har inom hästsporten” säger Ulf-Lennart Gertz Johansson, Managing Director Aon Sverige AB. Den uttalade affärsnyttan för båda parter, sport och näringsliv i symbios, sträcker sig från 2008 till 2010 där huvudsyftet är att utveckla och maximera båda parters investeringar för kundnyttan. ”Detta samarbete är precis i enlighet med de prioriteringar Solvalla har uttalat där affärsnytta är ledordet. Både för våra samarbetspartners, som ska nyttja arenan på det sätt de anser vara bäst för sina affärer, men även för oss, då vi vill fungera som en arena för företag i näringslivet i olika typer av samarbeten.” avslutar Stefan Lundborg, VD Solvalla. För mer information vänligen kontakta presskontakt Sara Strid Stockholms Travsällskap sara.strid@solvalla.travsport.se Tel: 08-635 90 33