34 lag springer om miljoner

34 lag springer om miljoner

På tisdag den 26 maj går första upplagan av Solvalla och Sportcores motionslopp för företag - Elitloppsmilen 09. Det är enda chansen för människor att känna av underlaget och känslan av att springa på samma arena och på samma banunderlag som världens största travlopp över sprinterdistans - Elitloppet. Ambitionen är att Elitloppsmilen ska bli en riktig klassiker som inleder Elitloppsveckan. De segrande företagen har chans att vinna miljoner då 1:a-6:e pris är V75-system av olika valör, skänkta av ATG.

Elitloppsmilen kommer att vara en lagtävling bestående av fem personer per lag som springer ett heat vardera à 2000 m - laget springer elitloppsmilen! Varje heat startas med startbil.

I år har vi nöjet att presentera 34 anmälda lag från 19 olika företag. Följande företag ställer upp i Elitloppsmilen 09:

ATG
Boko Stables
Citigate Stockholm
Euro Accident
IMG Media
Letter HB
Live
Länsförsäkringar
Mediagallerian
Per Engblom Stable
Phasein
Samsung
Swedbank
Stig H Johansson AB
Sociala Tjänster
Telia Sonera
Travtjänsten
Växthuset Utveckling

Vi hoppas på att Elitloppsmilen 09 blir en fest för alla hela företaget! Löparna behöver stöd av sin egen hejarklack - den bästa kommer att premieras. På publikplatserna finns förtäring och dryck, dessutom blir det musikunderhållning.

För mer information om evenemanget Elitloppet®09, gå in på www.elitloppet.se

Sara Strid