IBC SOLAR AB byter namn till Light Leap 20 mars – utökar sortimentet med nya, högkvalitativa produkter

Den 20 mars byter IBC SOLAR AB, dotterbolag till Solkompaniet, namn till Light Leap. Namnbytet är del av en ny och expansiv strategi efter att ett långvarigt samarbete med tyska IBC Solar AG nyligen avslutats.

"Vi är stolta över vår historia som IBC SOLAR AB, men nu är det dags för oss att ta nästa kliv i vår utveckling. Det nya namnet speglar därför vår ambition att förenkla och accelerera utbyggnaden av solkraft i Sverige. Som komplett solelgrossist kvalitetssäkrar och effektiviserar vi distributionen av komponenter till solkraftsanläggningar över hela riket," säger Thomas Sparrmo, vd och koncernchef Solkompaniet.

Som Light Leap kommer bolaget fortsatt att erbjuda kvalitetssäkrade och noggrant besiktigade solelsystem till både privat- och företagskunder. Dessutom kommer sortimentet att utökas med nya och högkvalitativa produkter som är högt efterfrågade och speglar de senaste trenderna och teknikerna inom solenergi.

"Vi ser fram emot att presentera vårt nya varumärke och vårt utökade produktsortiment till marknaden. Vi är övertygade om att detta kommer att stärka vår position som en av de ledande aktörerna inom solenergi i Sverige och i Norden", säger Thomas Sparrmo.

För frågor om produktsortiment, kontakta:
Martin Persson, Head of Purchasing & Products IBC SOLAR AB
E-post: martin.persson@ibcsolar.se

Om IBC SOLAR AB
IBC SOLAR AB levererar kvalitetssäkrade och noggrant besiktigade solelsystem. Vi har sedan 2010 levererat solceller till den svenska marknaden genom Solkompaniet, som sedan 2018 även är moderbolag. Solkompaniet besitter en bred kompetens som också är tillgänglig för alla våra kunder. Vår huvudsakliga uppgift är att underlätta installatörernas vardag så att det blir mer tid över för det viktiga – kunderna. Det gör vi genom snabba och smidiga leveranser. Vi delar också med oss av vår gedigna branscherfarenhet i kombination med installatörernas kunskap.