Sveriges största husvagn besöker Kungsträdgården i Stockholm den 27 april 2011

Sveriges största husvagn besöker Kungsträdgården i Stockholm den 27 april 2011

Onsdagen den 27 april 2011 kommer Sveriges största husvagn finnas på plats i Kungsträdgården i centrala Stockholm. Vi presenterar vår Polar 950 Svit, giganten bland husvagnar. Vi finns på plats från kl. 9 och svarar gärna på frågor.

Polar 950 är hela 22,7 kvm stor och innefattar vår mest generösa sittgrupp i fronten. Ett rymligt kök med 4-lågig spis, gasolugn och mikro. Mediabänk och god plats för förvaring. I sovrummet en dubbelsäng med Polars välkända sovkomfort och bakom sovrummet ett separat rum. Längst bak i vagnen finns en duschkabin och tvättrum i vagnens hela bredd.

För mer detaljer:

Tekniska detaljer:

Polar 950 Svit

Toalett med duschkabin

Dubbelsäng

Yttre mått: 225 x 188 cm

Inre mått: 193x83/40

Polar och Solifer har tillsammans mer än 90 års erfarenhet av husvagnar. Tillsammans har vi genom åren tillverkat mer än 132.000 rullande fritidshem. Det här innebär att vi kan isolering, värme och ventilation. Självklarheter som är viktiga för varje husvagnsägare. Som enda husvagnsfabrik har SoliferPolar AB i Dorotea haft en egen anläggning för ventilationsprov sedan 1989. Varje förändring inne i vagnen kan påverka luftströmmarnas väg.

Idag tillverkas alla Polar och Solifer husvagnar i Dorotea. Försäljningen sker genom SoliferPolar AB i Sverige, SoliferPolar Oy i Finland, SoliferPolar A/S i Norge och genom återförsäljare respektive importörer i Danmark, Island, Holland, Tyskland och Schweiz. Totalt cirka ett 100-tal säljställen samt dessutom ett antal fristående verkstäder.