ProtoFlow S4 för SMD-lödning

ProtoFlow S4 för blyfri SMD-lödning

ProtoFlow S4 är en kompakt varmluftsugn för blyfri RoHS-kompatibel reflow lödning. Det stora fönstret i luckan gör det möjligt att kontrollera processen. Beroende på vilket lödtenn som används så kan man spara de optimala processparametrarna i den integrerade programvaran.

Förutom att det finns fördefinierade processprofiler så kan anpassade temperaturprofiler och processtider fritt ställas in i programvaran. Dessa kan man spara som anpassade profiler. Aktiv kylning i slutet av lödprocessen där kammaren är stängd förhindrar okontrollerade temperaturfluktuationer i materialet. Man kan enkelt ansluta ett utsug via en avsedd öppning för att ta hand om processrelaterade lukter eller gaser.

ProtoFlow S4 har fyra termoelement övervakar värmefördelning i själva processkammaren och kontrollerar separat de infraröda värmeelementen på toppen och botten av kammaren. Med hjälp av en extra temperaturgivare som kan placeras fritt kan kritiska områden övervakas direkt på kretskortet. PCB-kretsens låga vibrationsmontering i processkammaren stöder bearbetning av dubbelsidiga kretskort.

Fler system för PCB-framställning