Datrons nya katalog med CNC-fräsverktyg och skärdata

Nu har DATRON äntligen kommit ut med sin nya katalog. En katalog med information om deras CNC-fräsverktyg och skärdata.

Nu har DATRON äntligen kommit ut med sin nya katalog. En katalog med information om
deras CNC-fräsverktyg och skärdata.

DATRON AG är inte bara en tillverkare och leverantör av innovativa höghastighetsfräsmaskiner
utan även tillverkare och leverantör för universellt användbara höghastighetsfräsverktyg.
Med DATRONs höghastighetsfräsverktyg uppnås utmärkta bearbetningsresultat även med maskiner
från andra leverantörer.

Den nya katalogen med information om skärdata och fräsverktyg är tänkt som ett skärmverktyg och är
därför skapad som en PDF-version. Katalogen är utformat för att ge värdefulla tekniska data, tips och
lösningar.

Ladda ner katalogen här

Mjukvaran DATRON next är enkel att förstå och hantera

DATRON next – mjukvaran som gör CNC-fräsningen nästan lika enkel som en 3D-utskrift.

Mjukvaran DATRON next är baserad på plug-and-play-principen och kan nu användas till alla Datrons CNC-fräsmaskiner. Mjukvaran DATRON next är utvecklad för att vara enkel att förstå och hantera. Med hjälp av svepande rörelser som lätt känns igen från användningen av en smartphone blir fräsningen nästan lika enkel som en 3D-utskrift. Med några enkla steg tar sig operatören igenom fräsprogrammet som

Höghastighetsfräsning

DATRON - HSC-frästeknik som ger betydligt kortare tillverkningstider med högre kvalitet

​HSC - High Speed Cutting är en frästeknik som kännetecknas av den höga snitthastigheten ​som uppnås via extremt höga verktygsvarvtal i kombination med flerfaldigt högre matningshastighet (5 – 10 gånger högre än vid konventionell fräsning) vilket resulterar i en spåntjocklek som är väsentligt lägre än vid normal spånbrytning.​ ​DATRON är en av de ledande speciallisterna inom HSC-frästeknik.

27 -29:e Juni lämnar vi 5% i rabatt på alla DATRON-verktygsbeställningar - Passa på!

Vid höghastighetsfräsning är det extra viktigt att man använder verktyg av hög kvalitet. Valen kan vara många när man planerar ett optimalt bearbetningsförlopp, men det är viktigt att påpeka att efter valet av fräsmaskin kommer valet av verktyg. Väljer man rätt verktyg och verktyg av hög kvalitet uppnås lång verktygslivslängd och korta ställtider, vilket sparar både tid och kostnader.

Höghastighetsfräsmaskinen Datron M8Cube är mycket gynnsam i anskaffning

Höghastighetsfräsmaskinen Datron M8Cube är mycket gynnsam i anskaffning och har ytterst låga driftskostnader.

DATRON M8Cube ger fördelar till produktionen, en av fördelarna med DATRON M8Cube är att den har en stor bearbetningsyta på en liten uppställningsyta. Den är mycket gynnsam i anskaffning och har ytterst låga driftskostnader. Andra viktiga fördelar är de korta ställtiderna och den låga energiförbrukningen som ligger på i genomsnitt mindre än 2,5 kWh.