DATRONs CNC-maskin med toolassist

Ladda nya verktyg även när maskinen producerar

Anpassa er efter marknaden
Fler och fler ser fördelen med DATRONs flexibla CNC-maskiner i dessa tider. Marknaden och behovet är ständigt rörligt och föränderligt. Ena veckan behöver man en större serie och nästa vecka en mindre serie, kanske är det även så att det är nödvändigt att göra en liten ändring eller justering på kommande serie. Med DATRONs CNC-maskiner är det inga problem, både maskinen och mjukvaran har en enkel och flexibel hantering, vilket göra att man snabbt och effektivt kan anpassa sig efter behov och marknad.

I våra senaste maskinleveranser som installerats nu i Juni så har vi dessutom levererat maskiner med DATRONs toolassist. DATRONs toolassist har flera fördelar som effektiviserar både bearbetningen och hanteringen. DATRONs toolassist har upp till 143st verktygsplatser och den är placerad utanför själva bearbetningsområdet vilket gör att den skyddas från spånor och är designad för ergonomisk byte av verktyg - som dessutom kan bytas även när maskinen producerar. Se demo här

Vill du veta mer? Tveka inte att kontakta Mattias Tetzlaff, Tel. 040-536616