Sasoo - en luftrenare för virus och bakterier med ett kraftfullt filtersystem

Renar luften från virus på ca 20 minuter

Sasoo - en luftrenare för virus och bakterier med ett kraftfullt filtersystem.
Med luftrenaren sasoo fångas virus, pollen, partiklar och bakterier upp genom att luften i ett rum, på max 100m2, sugs in i aggregat från ovan. Luften går sedan i genom ett HEPA14 filter och därefter vidare till ett aktivkolfilter, därefter är luften renad från eventuella lukter och från virus, pollen, bakterier och partiklar ända ner till nanoskalan. Sasoo har en luftsensor som hela tiden mäter luftkvaliteten.

Luftrenaren sasoo är verifierad för virus och bakterier och filtrerar bort 99 995% och klarar en rumsstorlek på upp till 100 m2 och tar endast upp en yta på 0.25 m2. Sasoo är tystgående med en ljudnivån på endast 52 decibel, vilket är jämförbart med ett vanligt samtal.

Institutet för ventilation och kylteknik - ILK Dresden har bekräftat ULT och Novus strategi genom tester som visar att luftrenaren sasoo minskar virusbelastningen i rummet med 90% på bara 20 minuter.

Kontaktperson: Karoline Ljung

Återförsäljare