Gripdon för robot

Ny flexibel gripfunktion för varierande volymer

Varför skall man välja en 3FG15 robotgripare?

Svaret är enkelt, OnRobots 3FG15 är en idealisk gripare med 3 fingrar som fungerar mycket bra för olika cylindriska föremål när man har en robot som betjänar tex en CNC-svarv. OnRobots 3FG15 gripare har en utformning som automatiskt centrerar arbetsstycket, vilket resulterar i att man snabbt kan sätta den i drift och den är stark, stabil och har en exakt placering. OnRobots gripare 3FG15 har en nyttolast på upp till 15kg, vilken gör den otroligt bra och smidig i jämförelse med andra tillverkare där griparna är större, otympligare och mycket mindre flexibla.

Från och med den 24 Juni finns en ny gripfunktion till OnRobots 3FG15 gripare. Den nya funktionen utökar griparens greppmöjligheter så att den sömlöst kan greppa delar med olika dimensioner utan att ändra några inställningar. Det här gör den idealisk för produktioner med hög mix och låga volymer.

Vill du veta mer? Tveka då inte att kontakta oss så hjälper vi dig att hitta rätt lösning för er.

Mattias: +46-(0)40-536616

www.solectro.se 