SoftOne Group och Konsultbolaget AB tecknar nytt byråavtal

Nu fördjupar SoftOne Group och Konsultbolaget AB sitt partnersamarbete ytterligare med fokus på affärsplattformen SoftOne GO.

SoftOne Group och kristinehamnsbaserade Konsultbolaget AB har haft ett långt samarbete runt klientredovisning, där SoftOne tillhandahållit SoftOne Professional för såväl klientredovisning som till Konsultbolagets kunder.

Nu går parterna in i ett närmare samarbete runt affärsplattformen SoftOne GO. Idag nyttjar ett 15-tal ICA-butiker redovisningstjänsterna från Konsultbolaget och verktyget är SoftOne GO affärsplattform.

Syftet är att SoftOne och Konsultbolaget med gemensamma krafter investerar i ökad kundnytta för de gemensamma kunderna. Bland kunderna finns såväl stora ICA Maxi-butiker som ICA Kvantum, ICA Supermarket och mindre ICA Nära.

“Vi har varit kund till SoftOne under väldigt många år, först via deras tidigare system och nu som nöjda användare i plattformen SoftOne GO. Vi arbetar med ett 15-tal ICA-kunder som även de använder SoftOne GO. Det underlättar att ha en bred plattform när man vill arbeta nära och sömlöst med sina kunder”, säger Torbjörn Kölarås på Konsultbolaget AB.

"Vi har haft ett långvarigt samarbete tillsammans med Torbjörn och hans team på Konsultbolaget, och går nu in i ett närmare samarbete. Detta är helt i linje med vårt strategiska fokus på redovisningsbyråer och vår kundgrupp dagligvaruhandeln", säger Hans Lindholm på SoftOne Affärssystem AB.

SoftOne Group är en nordisk företagsgrupp som utvecklar affärsplattformen SoftOne GO enligt SaaS (Software as a Service). Plattformen inkluderar delsystem för Bemanning, Tidredovisning, Lönehantering, Ekonomi-styrning, Försäljning, Logistik och Projektredovisning. SoftOne är positionerat som ledare inom handel- och hantverksbranscherna, och betjänar även kunder inom logistik, tjänster, tillverkning och redovisningsbyråer. Bland kunderna finns ICA, Axfood, Tele2, Coop, Instalco, SGDS-gruppen, Elkedjan, Orkla, Halva, och Nike. SoftOne bedriver sin verksamhet utifrån kontoren i Stockholm, Helsingfors och Colombo.

Håkan Lord

Presskontakt VD SoftOne AB Koncernchef 070-264 84 15