Sodexo skänker sina julklappspengar för en godare jul till fler

Sodexo skänker sina julklappspengar för en godare jul till fler

I stället för julklappar och tryckta julkort till våra medarbetare, kunder och andra intressenter skänker vi under december månad vår tid och service till behövande. Insatserna görs inom Sodexos globala projekt STOP Hunger.

• Det här är några exempel på våra insatser för en godare jul 2012:
  • Vi tillagar och serverar jullunch på Stockholms Stadsmissions Klaragården i Stockholm, ett daghärbärge för hemlösa och utsatta kvinnor.
  • Vi bjuder på julmåltider till behövande i samarbete med Skåne Stadsmission och Göteborgs Stadsmission.
  • Vi stödjer organisationen Verdandi med måltider till en alternativ jul i Gävle.
  • Vi stödjer RIA-centret Hela Människan i Jönköping med julmåltider.
  • Vi säljer pepparkakor i våra restauranger där intäkterna oavkortat skänks till Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner.
  • Inköp av kokboken «Gatans Mat», ideellt framtagen av kocken Magnus Hansson i samarbete med framstående kockar med försäljning till förmån för hemlösa.

"Med vårt engagemang vill vi bidra till att människor som lever i utsatthet kan utvecklas och få hjälp med sin siutation. Med vårt arbete inom STOP Hunger vill vi bekämpa undernäring lokalt i Sverige – i nära samarbete med bland annat Riksföreningen Sveriges Stadsmissoner, säger CSR-ansvarige Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör Sodexo AB.

Under hela året subventionerar Sodexo även 200 måltider per dag till Stadsmissionens center i Stockholm, något som vi arbetat med sedan 2009.

Om STOP Hunger
Både inom Sodexo i Sverige och internationellt finns en drivkraft att bekämpa fattigdom och undernäring, något som är grunden i vårt globala projekt STOP Hunger. Sodexo i USA tog initiativet till projektet STOP Hunger 1996, då företagets medarbetare ville bekämpa fattigdom och undernäring i sina närmiljöer. Sedan STOP Hunger-projektet startade har miljontals måltider serverats till behövande runt om i världen.

För mer information, kontakta:
Eva Kristensson,
Kommunikationsdirektör

Om Sodexo:
Med stor flexibilitet, kompetens och omtanke tar vi över, utvecklar och effektiviserar servicefunktioner i företag, institutioner och offentlig sektor. Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens - och mycket mer. Sodexo är världens tredje största serviceföretag med 50 miljoner människor som tar del av vår service – varje dag. Besök oss gärna på www.sodexo.se

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 7,5 miljarder kronor.