Sodexo bjuder på jullunch för människor i utsatthet

Sodexo bjuder på jullunch för människor i utsatthet

Sedan tre år tillbaka har Sodexo kring jul valt att stödja personer i utsatthet med måltider, istället för att ge julklappar till varandra och till kunder. I Stockholm stöds Stadsmissionens daghärbärge Klaragården. Den 19 december bjöd Sodexo på mat och dryck och serverade på plats så att Stadsmissionens personal fick tid att umgås med sina gäster.

Jullunchen är en del i vårt globala projekt STOP Hunger som startades av medarbetare i USA för 10 år sedan. Sedan dess har Sodexo internationellt serverat miljontals måltider till behövande runt om i världen.

Vi bjuder på julmåltider i samarbete med Stadsmissionerna i Skåne, Stockholm och Kalmar. Vi stödjer även föreningen Verdandi i Gävle och deras alternativa julfirande med julbord på både julafton och juldagen och bidrar med julmåltider till Hela Människan RIA Center i Jönköping.

"Vi som arbetar på Stadsmissionerna i Stockholm, Kalmar och Skåne är mycket glada över samarbetet. De måltider som Sodexo bjuder på i Stadsmissionernas verksamheter hjälper oss att skapa en julkänsla för alla våra deltagare", säger Maria Bergman Kosinski, ansvarig för företagssamarbeten Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner.

"Vi är väldigt tacksamma över att vi som företag kan bidra och stödja Stadsmissionerna i detta arbete. I stället för att ge julklappar till våra medarbetare, kunder och andra intressenter skänker vi mat och bidrar med det vi är bra på – att ge service med omtanke", säger Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör på Sodexo.

För mer information, kontakta:
Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör
Telefon : +46 8 5788 5963
E-post : eva.kristensson@sodexo.com

Om Sodexo:
Med stor flexibilitet, kompetens och omtanke tar vi över, utvecklar och effektiviserar servicefunktioner i företag, institutioner och offentlig sektor. Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens - och mycket mer. Besök oss gärna på www.sodexo.se

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 6,5 miljarder kronor.