Norwegian utökar samarbetet med Sodexo

Norwegian har valt Sodexo som leverantör även på Arlanda. Det nya avtalet som löper under två år gäller sedan den 1 november på Kastrup och Gardermoen där Sodexo sedan tidigare har ett samarbete med Norwegian. Uppdraget utökas med Arlanda den 17 januari 2011.

Sodexos uppdrag omfattar dag- och nattstädning av ett 50-tal plan dagligen på Arlanda, Gardermoen och Kastrup samt inköp av material till kabin.

- Vi ser en vinst i att kunna samordna städleveransen på huvudbaserna med samma partner och Sodexo är en leverantör som vi väl känner till och har ett gott samarbete med sedan tidigare, säger Stein Amundsen, Contract Manager Norwegian.

- Att vi nu även har fått förtroendet att ansvara för Arlanda är ett kvitto på att våra duktiga och engagerade medarbetare levererar den service som Norwegian förväntar sig. Vi ser fram emot ett fortsatt och nära och utvecklande samarbete med Norwegian, säger Larsgöran Bringhorn, Driftområdeschef Sodexo Trafik.

För mer information kontakta:
Larsgöran Bringhorn, Driftområdeschef Sodexo Trafik, tel: 08-5788 4508
e-post: lars-goran.bringhorn@sodexo.com

Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör, tel: 08-5788 5963
e-post: eva.kristensson@sodexo.com

Om Sodexo:
Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens - och mycket mer.

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 5,7 miljarder kronor.