Sodexo firade med Nordens Ark på 25-årsjubileet

Sodexo firade med Nordens Ark på 25-årsjubileet

Under helgen den 14-15 juni firade stiftelsen Nordens Ark i Hunnebostrand 25-årsjubileum under ledning av Mark Levengood. På plats fanns H.K.H. Kronprinsessan Victoria som invigde ett persiskt leopardhägn. Sodexo firade jubilaren med att i gåva bjuda på jubileumslunch, bekosta nybyggnation och inredning av anläggningens kylar och frysar samt förlänga sponsoravtalet till Przewalskis häst.

Sodexo som ansvarar för all service på Nordens Ark, vill passa på att tacka för det givande samarbetet med förhoppning om att även i framtiden få vara en del av Nordens Arks fortsatta framgång.

Läs mer om jubileet >

Sodexos uppdrag på Nordens Ark
Sodexo sköter all service på Nordens Ark förutom att ta hand om djuren, 365 dagar om året. I uppdraget ingår att driva restauranger och caféer, hotell- och konferensverksamhet, städning samt bemanning av entrén till anläggningen.

Om Nordens Ark
Nordens Ark är en privat ideell stiftelse som arbetar för att ge utrotningshotade djur en framtid. Vi bedriver avel, uppfödning, forskning och utbildning samt arbetar med att sprida kunskap om biologisk mångfald. En stor del av verksamheten är förlagd i fält, både i Sverige och utomlands.

www.nordensark.se