Välkommen till SodaStream på Green Festival

Stockholm, 28 juni 2011; Den 1-3 juli intar Stockholm Green Festival Kungsträdgården. Festivalen är en mötesplats för företag, organisationer och besökare som tänker grönt och strävar mot en mer hållbar livsstil. Som huvudpartner till Green Festival bjuder SodaStream in till flera spännande aktiviteter.

SodaStream vill verka för en värld med färre flaskor och burkar och finns därför på plats under hela festivalen med eget tält nära stora scenen, produkter och information. Här kommer ni även kunna se den spännande utställningen ”The Cage” som visar hur många flaskor och burkar som konsumeras i genomsnitt per familj under 5 år i Sverige. Samtidigt finns det möjlighet att intervjua företrädare för SodaStream och att ta del av företagets engagemang för en grönare värld.

SodaStream bjuder även på ett framträdande på Stora scenen, som klockan 13.00, lördagen den 2 juli, intas av magikern och buktalaren John Houdi.

Vatten är vårt viktigaste livsmedel, men kan man lita på vårt svenska kranvatten? Den frågan svarar Svenskt Vattens Fredrik Vinthagen på i ett samtal på Lilla scenen, med start klockan 14.00 lördagen den 2 juli. Dessutom blir det vattenprovning och praktiska tips på hur man genom små enkla knep i vardagen kan minska sin miljöpåverkan på vattnet.

Varmt välkommen att besöka oss lördagen den 2 juli mellan kl 13-16 i Kungsträdgården!

Tid: Lördagen den 2 juli

Klockan 13.00 – 13.30: John Houdi framträder på stora scenen

Klockan 14.00 – 14.30: Samtal med Fredrik Vinthagen från Svenskt Vatten på Lilla scenen

Efter klockan 14.30 är ni välkomna att besöka SodaStreams stora tält invid Stora scenen och se utställningen ”The Cage”