SodaStream lanserar Fruits no sugar – fruktiga smaksättare för hemmabubblaren

SodaStream lanserar Fruits no sugar – fruktiga smaksättare för hemmabubblaren

SodaStream utökar sortimentet av smaksättare med helt nya Fruits no sugar i smakerna Pink grapefruit, Lemonade, Red berries och Elderflower. De fräscha smakerna, baserade på fruktjuice, är några av de mest uppskattade av konsumenter i Norden och har valts ut för att möta efterfrågan på marknaden.

Utöver marknadsledande kolsyremaskiner erbjuder SodaStream ett brett sortiment av goda smaksättare för att göra såväl läsk och energidryck som smaksatt bubbelvatten. Nästan hälften (45 %) av allt vatten som kolsyras hemma smaksätts, och en stor anledning till att så många svenskar väljer att införskaffa en kolsyremaskin är just möjligheten att kunna smaksätta sitt eget vatten och upptäcka nya smakkombinationer.* Dessutom sparas upp till 40% av priset in genom att bubbla sitt eget smaksatta vatten hemma, jämfört med att köpa färdig läsk i burk och på flaska i butik.** Nu breddar SodaStream därför utbudet med Fruits no sugar och öppnar upp för fler spännande smakupplevelser.

– Det känns spännande att presentera nya Fruits no sugar i vårt växande smaksortiment. Vi har valt ut fyra fräscha smaker som vi vet att våra nordiska kunder verkligen gillar. Med vårt breda utbud vill vi spegla den variation som finns på ready-to-drink-marknaden, och samtidigt fortsätta göra det enkelt att välja bort engångsplasten, utan att kompromissa på den goda smaken, säger Mats Ajpe, marknadsdirektör på SodaStream Nordics.

SodaStream Fruits no sugar kommer i fyra sockerfria alternativ: Pink grapefruit, Lemonade, Red berries och Elderflower. Precis som med SodaStreams övriga smaksättare blandas Fruits no sugar enkelt hemma med kolsyrat vatten. En flaska (440 ml) räcker för att smaksätta upp till nio liter dryck.

Fruits-flaskorna är gjorda av 100 % RPET.*** Genom att använda produkter från SodaStream bidrar användare aktivt till att minska avfallet av engångsplast – ett hushåll med en SodaStream ersätter upp till hundratals engångsflaskor. För att möjliggöra fler hållbara val är SodaStreams produkter kopplade till återvinningsappen Bower, som gör det enkelt att återvinna SodaStream-förpackningar på vilken återvinningsstation som helst. Genom att skanna EAN-koden belönas panten med poäng i appen eller kontanter.

SodaStream Fruits no sugar lanseras i september och finns att köpa hos Axfood, Citygross, Power och Jula, samt på www.sodastream.se till ett rekommenderat försäljningspris om 49,90 kronor.

* SodaStream Brand Health Tracker 2022
** FY 2023 Nielsen RTD