SodaStream lanserar den första kolsyremaskinen någonsin med Fizz Chip™-teknik

SodaStream lanserar den första kolsyremaskinen någonsin med Fizz Chip™-teknik

Den nya patenterade Fizz Chip™-tekniken visar kolsyrenivån och meddelar när den är så låg att det är dags att byta kolsyrepatron

SodaStream, världsledande inom kolsyresystem för hemmabruk, är stolta över att kunna presentera sin senaste tekniska landvinning, Fizz Chip™-tekniken.

Denna förstklassiga, designande Fizz Drinks Maker använder sig av den nya patenterade tekniken Fizz Chip™ - en digital skärm som dels visar fem nivåer för kolsyreåtgången och dels har en mätare med tre nivåer för uppnådd kolsyremängd. Fizz Chip™ förhöjer din upplevelse när du gör den perfekta bubblande drycken, utan att du behöver oroa dig för att kolsyran ska ta slut. Den nya Fizz Drinks Maker är en designad köksapparat av bästa kvalitet som kommer att erbjudas i ett antal färger (i vitt, blått, titan, fräckt grönt eller rött) som passar fint in i vilken köksmiljö som helst.

Illustratören Matt Maitland inspirerar marknadsföringskampanjerna för denna Fizz Drinks Maker och han använder sin färgglada, lustiga konst för sin bubbelslogan som beskriver maskinen med dess sprudlande, härliga och åtråvärda bubblor.

Fördelarna med SodaStreams dryckesmaskin jämfört med buteljerade drycker:

• Du får ett outtömligt lager av bubblande vatten, färskt från kranen på bara några sekunder.
  • Du behöver aldrig mer köpa, bära eller lagra stora kvantiteter tunga och skrymmande flaskor.
  • SodaStream tillverkar en rad olika smaker som finns att köpa till Fizz Drinks Maker. Alla i familjen kan välja sin egen goda och hälsosamma bubblande favoritdryck.
  • Genom att du kan anpassa kolsyrenivån, är maskinen den perfekta lösningen för hela familjens behov av bubblande drycker.

Värna om miljön med ett perfekt alternativ till buteljerade drycker:

• SodaStreams Fizz Drinks Maker och alla SodaStreams andra dryckesmaskiner är ett fantastiskt alternativ till de föroreningar och det avfall som transport och avfallshantering av miljarder plastflaskor orsakar varje år.
  • De som använder Fizz Drink Maker kan vara stolta över att aktivt värna om vår planet.

SodaStream är originalet och grundades 1903 i England, kom till Sverige 1978 för första gången och omstartades 2004 i en ny och mer modern variant. SodaStream är global marknadsledare inom området dryckesmaskiner för hemmet, med distribution i 38 länder. www.sodastream.se. Agenturen för SodaStream i Norden, Baltikum och Island innehas av Empire AB. Empire är ett börsnoterat företag med huvudkontor i Stockholm. www.empire.se