SodaStream firar den miljonte sålda kolsyremaskinen i Sverige

SodaStream firar den miljonte sålda kolsyremaskinen i Sverige

Stockholm, den 31 januari 2010

SodaStream International, en ledande tillverkare och distributör av kolsyremaskiner för hemmabruk meddelade idag att det nu finns över 1 miljon SodaStream-maskiner i Sveriges ca 4,5 miljoner hushåll.

”Vi är glada över att ha nått detta stora genomslag hos hushåll i Sverige”, sade Per Björkman, VD för Empire AB, som har agenturen för SodaStream i Norden. “Vi har några miljoner fler hem att nå innan vi blir helt nöjda med våra prestationer och vi ser fram emot att möta den nästa miljonen inom den nära framtiden.”

”Vi är stolta att kunna presentera denna milstolpe”, förklarade Daniel Birnbaum, VD för SodaStream. “I Sverige, används SodaStream regelbundet hos fler än ett av fem hushåll, vilket visar att vi har anslutit oss till de huvudsakliga konsumentprodukterna. Våra övergripande fördelar såsom bekvämlighet, värde, hälsa och en renare miljö driver fram en dryckesrevolution i takt med att konsumenter inser att SodaStream är det smarta sättet att njuta av kolsyrad dryck."

Sveriges kampanj; “Jakten på den miljonte maskinen” visades på TV samt i digital och print annonsering. Den miljonte kolsyremaskinen köptes under jultiden och vinnaren var Per Nilsson, som köpte en SodaStream Pure modell i en Media Markt butik i Västerås. Under en ceremoni i butiken, mottog han en ny smart Pure minibil som vinst. smart är ett miljövänligt bilföretag, som tillverkar miljövänliga och mindre förorenade fordon.

Daniel Birnbaum avslutade med: “Sveriges marknad liknar USA och Storbritannien. Där dricker folk mer läsk än kolsyrat vatten och där fortsätter vi att ta marknadsandelar. Vår framgång där visar att konsumenter gladeligen kommer sluta göra läsk på det gamla sättet och tar till sig SodaStream som ett bättre alternativ.”

Ämnen

SodaStream är originalet och grundades 1903 i England, kom till Sverige 1978 för första gången och omstartades 2004 i en ny och mer modern variant. SodaStream är global marknadsledare inom området dryckesmaskiner för hemmet, med distribution i 38 länder. www.sodastream.se. Agenturen för SodaStream i Norden, Baltikum och Island innehas av Empire AB. Empire är ett börsnoterat företag med huvudkontor i Stockholm. www.empire.se

Christine Jonsson

Presskontakt Wenderfalck

Petra Strandberg

Presskontakt Nordic Brand Communications Manager SodaStream Nordics

SodaStream

SodaStream, ett dotterbolag till PepsiCo, är den världsledande leverantören av kolsyrat vatten. SodaStream verkar globalt i 47 länder och erbjuder sina användare att skapa perfekta personliga bubblande dryckesupplevelser med bara en knapptryckning. SodaStream revolutionerar dryckesindustrin och förändrar hur världen dricker genom att låta sina användare göra ett bättre val för sig själva och för planeten.

För att lära dig mer om SodaStream besök sodastream.se och följ SodaStream på Facebook, Instagram och YouTube.

SodaStream Nordics AB

Hammarby Fabriksväg 65