Har du tråkigt på semestern - åk till Borås och upptäck en oas av upplevelser

Här kommer ett semestertips för dig som ännu inte lärt känna Borås. Sannolikt tänker du nu - "vad menas med detta - alla vet ju att det regnar i Borås". Men tänk vad fel man kan ha om man tänker så. Borås erbjuder i sommar ett mellanting mellan upplevelser man kan få i södra Bayern, i London eller på Afrikas savanner.

Med Borås Djurpark så står sig Borås starkt även i en nordeuropeisk jämförelse. Stadens egen djurpark har en savann där man kan se vilda djur i sitt rätta element. Elefanter, giraffer, tigrar, lejon, geparder, chimpanser och pingviner är några av de djurarter man kan se i Borås.

Många restauranger och caféer i Borås har under åren öppnat uteserveringar. Längs med Viskan på Sandwalls plats råder en stämning som väl kan mäta sig med den största folk och jubelfest i Bayern.

Borås City och Knalleland bjuder på shopping i världsklass. Borås förvaltar ett arv som textilstad, och här kan du shoppa kläder och skor i parti och minut. Gågatan i Borås kanske inte riktigt kan mäta sig med Oxford Street i London, men när man väger in allt annat staden bjuder på, så är Borås Citys samlade utbud strået vassare än vad Europas storstäders shoppinggator kan erbjuda

Skulle du dessutom befinna dig i Borås en torsdagskväll, så är det fullt ös på Stora Torgets sommarscen, och här bjuds på kända artister som underhåller hela juli månad. I Borås är detta givetvis helt gratis.

Vi på bloggen 7H33 Borås ger staden Borås betyget "Världsklass" och tycker att sommarens utbud i Borås helt enkelt är "Göör bra". Hoppas att även du hittar hit och får uppleva vår fantastiska stad.

• Media, kommunikation

• söderlund & co
  • sociala media
  • marknadsföring
  • kommunikation
  • foto
  • digital marknadsföring
  • borås stad
  • borås
  • blogg
  • 7h33 borås

Söderlund & Co AB - får ditt företag att synas på nätet

Borås Stad utsedd till Världens Bästa Stad 2011

Efter moget övervägande har bloggredaktionen för bloggen "7H33 Borås" beslutat sig för att utse Borås Stad till världens bästa stad 2011, i en egen rankning av världens alla städer.

Vi valde en semester hemma

I sommar har bloggen 7H33 Borås valt att semestra hemma i egna staden Borås. Det har varit en av våra bästa semesterledigheter på många år. Vi har som turister återupptäckt vår egen stad.

Veckans Boråsbild Lodjur i Borås Djurpark

Veckans Boråsbild från 7H33 Borås är valt från blogginlägget om Borås Djurpark och föreställer ett av Lodjuren som finns i Djurparken. Under temat "semestra i Borås" har Boråsbloggen 7H33 Borås bloggat om Borås Stad och Boråsare under sommaren.

Dagens Boråsbild Elefant på Borås Djurpark

Dagens Boråsbild från 7H33 Borås är valt från blogginlägget om Borås Djurpark och föreställer en av Elefanterna som finns i Djurparken. Under temat "semestra i Borås" har Boråsbloggen 7H33 Borås bloggat om Borås Stad och Boråsare under sommaren.