Pressarrangemang vid minneshögtid för Anna Lindh

Socialdemokraterna anordnar med anledning av Anna Lindhs bortgång en minneshögtid i Blå Hallen, Stockholms Stadshus, fredagen den 19 september klockan 11.00 för särskilt inbjudna gäster. Program för minneshögtiden presenteras senare. Uppgifter gällande medias möjligheter att skildra högtiden: Antalet platser för media att närvara vid minneshögtiden är mycket begränsat. Ackreditering krävs för att närvara i Stockholms Stadshus samt vid övriga tillfällen i samband med minneshögtiden. Sveriges Television är "host broadcaster" och kommer att tillsammans med Sveriges Radio direktsända minneshögtiden. Inga andra TV-bolag kommer att ges tillträde till Blå Hallen. Önskemål från övriga radio och TV-bolag om teknisk assistans hänvisas till SVT där Cecilia Larsson är kontaktperson: E-post: cecilia.larsson@svt.se Tel: 08-784 73 69 Vid arrangemangen i samband med minneshögtiden kommer poolfotografering att tillämpas. De som ingår i poolerna ska vara ackrediterade. Utländska medier som inte erbjuds plats i Blå Hallen kan följa minneshögtiden i UD:s pressrum, Fredsgatan 4, där tolkar direktsänder till engelska. Ansökan om ackreditering skall vara inkommen till Socialdemokraterna senast onsdag 17 september klockan 08.00. Bekräftelse om ackreditering kommer att skickas ut senare under onsdagen. Ackreditering kan också göras via socialdemokraternas hemsida www.socialdemokraterna.se (se nedan). Presslegitimation erfordras och måste kunna uppvisas. Ansökan skickas till jonna.lundberg@sap.se, via fax 08-20 26 03 eller här på hemsidan. Anna A Forsberg, Presschef 08-700 26 36, 070-568 32 44 Jonna Lundberg, Pressassistent 08-700 26 83