Inbjudan till pressträff kl 12.30: Socialdemokraterna presenterar rapport och åtgärder mot arbetslösheten i Malmö

Fler Malmöbor ska hitta arbete. Det är avgörande för att minska de ekonomiska klyftorna mellan stadens invånare.

Socialdemokraterna i Malmö har låtit ta fram en oberoende forskningsrapport om den höga arbetslösheten i Malmö, inklusive bakgrund, analys och förslag till åtgärder.

Vid en pressträff idag kl 12.30 presenterar nationalekonomen Martin Nordin sin rapport, med kommentarer av Socialdemokraternas företrädare Joakim Sandell och Katrin Stjernfeldt Jammeh.

Plats: Per Albin Hanssons födelsehem, Per Albin Hanssons väg 91-93

Tid: måndag 13 september kl 12.30

Medverkande:
Martin Nordin, docent i arbetsmarknadsekonomi vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet
Joakim Sandell, ordförande för Socialdemokraterna i Malmö
Katrin Stjernfeldt Jammeh, ordförande i kommunstyrelsen i Malmö

Medierepresentanter är välkomna att anmäla sig till Anders Malmström, pressansvarig för Socialdemokraterna i Malmö, 0768-707952 eller anders.malmstrom@malmo.se

• Arbetslöshet

• katrin stjernfeldt jammeh
  • joakim sandell
  • socialdemokraterna i malmö
  • socialdemokraterna

Socialdemokraterna visar att vi kan och vågar. Malmö växer och är en stad med framtidstro. Näringslivet trivs, det skapas nya jobb, arbetslösheten minskar och färre lever på bidrag. Känslan av trygghet hos Malmöborna ökar. Skolresultaten har stärkts under tio år. Det byggs nya bostäder för vanligt folk.

Malmö är på rätt väg. Men det finns massor kvar att göra. Vi ska fortsätta bygga Malmö helt. Tillsammans!