Snowflake växlar upp i Sverige – Rekryterar branschprofil

Data-Cloud-företaget Snowflake ökar sitt fokus i Sverige och Norden. Som ett led i detta har företaget rekryterat Dan Öhlander till Country Manager för företagets verksamhet i Norden. Dan kommer närmast från rollen som ansvarig för Googles cloud-försäljning i Sverige, men har över 25 års erfarenhet från IT-branschen och företag som Microsoft, Oracle, Apple och Avega Group.

Som ansvarig för den nordiska verksamheten är Dan Öhlanders omedelbara mål att accelerera rekryteringen för att avsevärt växa den nordiska organisationen som idag består av cirka 50 personer, att växla upp säljverksamheten för att nå tillväxtmålen, samt utöka och vässa partnerkanalen ytterligare.

- För mig står det helt klart att det som många verksamheter behöver för att kunna skapa innovation, växa och utveckla sin affär, är att kunna skapa värde ur data och kunna dela data på ett säkert sätt med andra, säger Dan Öhlander, Country Manager Nordics, Snowflake. Det är precis det som Snowflake erbjuder. Det ska bli otroligt spännande att se vad vi kan uppnå här i Norden som är en mycket innovationsdriven och mogen marknad.

Globalt hade Snowflake 4990 kunder (31 juli, 2021). I Norden har företaget kunder som bland annat Schibsted, EQT, Elkjøp, Fortum, och Voi.

Om Snowflake

Snowflake gör det möjligt för alla typer av verksamheter att mobilisera sin data med Snowflakes Data Cloud. Snowflakes kunder använder Data Cloud för att sammanföra data som är lagrad i silos, upptäcka och dela data på ett säkert sätt och utföra analyser. Oavsett var datan och användarna befinner sig ger Snowflake en enhetlig datahantering som spänner över flera moln och geografier. Tusentals kunder inom en rad olika branscher, inklusive 212 av företagen på Fortune 500-listan (enligt uppgifter 31 juli, 2021) använder Snowflake Data Cloud för att driva sina verksamheter. Läs mer på www.snowflake.com.

Anna Rose

Presskontakt Marketing Manager Nordics Marknadschef Norden +46709134556