Snälltåget öppnar bokningen till Österrike för vintern 2024/25

Snälltåget öppnar bokningen till Österrike för vintern 2024/25

Snälltåget öppnar bokningen för vintern 2024/25 till Österrike. Första tåget avgår 20 december och säsongen avslutas 22 mars.

- Vi märker redan av ett stort intresse för resor till Österrike vintern 2024/25 och många är intresserade av att säkra sin plats, säger Marco Andersson, kommersiell chef vid Snälltåget.

Snälltåget kör nattåg från Malmö via København Syd, Odense, Kolding och Hamburg som ankommer efterföljande morgon/förmiddag till Salzburg, Bischofshofen, St Johann im Pongau, Zell am See, St Johann in Tirol, Kitzbühel, Kirchberg, Jenbach och slutligen Innsbruck.

Avresan går på fredagar med ankomst till Alperna på lördagar, vilket är den stora bytesdagen för boendet i Österrike. Hemresan sker på lördagar med ankomst till Danmark och Sverige under söndagen.

Snälltåget erbjuder många transferlösningar i Österrike tillsammans med vår samarbetspartner Skinetworks, för att gästen ska komma hela vägen fram till sitt boende och skidbacken. På så sätt kan flera erbjudas möjlighet till ett hållbart resande på sin skidsemester. Hela resan med tåg och transfer bokas på Snälltåget.se

• St Johann im Pongau till/från Bad Gastein, Obertauern, Schladming och Wagrain
  • Zell am see till/från Saalbach
  • Jenbach till/från Zell am Ziller och Mayrhofen (nyhet för säsongen)
  • Innsbruck till/från Ischgl, Obergurgl, St Anton am Arlberg och Sölden.

Att resa med tåg till fjällen är hållbart. En enkel resa resa med Snälltåget Malmö - Innsbruck innebär 1,2 kg koldioxidutsläpp per person tur och retur. Motsvarande resa med SAS i ett modernare flygplan (Airbus NEO 320) Köpenhamn - Innsbruck innebär 267 kg och en resa med 4 personer i en bensindriven Volvo V60 128 kg per person.

Bokning av resor till Österrike sker på Snälltåget.se. Det går även att köpa paketresor med Snälltåget som säljs av Skinetworks under varumärken som Nortlander, Slopetrotter och Danski.

Vi på Snälltåget drivs av att ge våra resenärer en trevlig och prisvärd resa! Snälltåget tar dig mellan Malmö och Stockholm året runt. Med våra nattåg kan du resa från Malmö via Stockholm till Jämtlandsfjällen under sommar och vintern. Snälltåget kör även dig även till Berlin och Hamburg 220 dagar om året samt till Österrikiska alperna under vintern. Till Blekinge och Växjö tar du dig vidare med våra egna anslutningsbussar – Snälltåget på väg.

Vi på Snälltåget drivs av att ge våra resenärer en trevlig och prisvärd resa! Snälltåget tar dig mellan Köpenhamn, Malmö och Stockholm året runt. Med våra nattåg kan du resa från Malmö via Stockholm till Jämtlandsfjällen under sommar och vintern. Snälltåget kör dig även till Berlin och Hamburg 220 dagar om året samt till Österrikiska alperna under vintern. Till Blekinge, Tingsryd och Växjö tar du dig vidare med våra egna anslutningsbussar – Snälltåget på väg.